Thursday 31 March 2011

Sarawak.

Pilihan Raya DUN Sarawak akan berlangsung tidak lama lagi. Siapakah yang bakal menaiki tampok pemerintahan Sarawak? Adakah Ketua Menteri mampu mempertahankan jawatannya? Siapakah yang akan menjadi Ketua Menteri yang baru seandainya pakatan Barisan Nasional tewas? Mungkinkah dengan pelbagai isu yang diperdebatkan oleh ahli-ahli politik, calon, wakil calon dan penyokong calon akan menghangatkan lagi suasana pilihanraya yang bakal diadakan tidak lama lagi.

Adakah pakatan pembangkang sudah cukup bersedia untuk meruntuhkan kubu pemerintahan Barisan Nasional? Adakah Persediaan Barisan Nasional telah mencukupi untuk menumpaskan lawannya. Adakah akan berlaku situasi lompat parti dan pelbagai lagi situasi yang biasa berlaku dalam setiaop pilihanraya.

Apakah janji-janji yang akan ditaburkan kepada rakyat Sarawak sekiranya berjaya memerintah. Adakah janji-janji lama telah ditunaikan. Adakah calon yang diletakkan itu sememangnya seorang yang berwibawa dan mempunyai hati berjiwa rakyat, mampu memperjuangkan nasib rakyat. Bersamalah kita ikuti setiap detik sehingga kesaat pengiraan undi habis dijalankan.

Enhanced by Zemanta

No comments:

Post a Comment